קידום אתרים אורגני

קידום אתרים באינטרנט הוא תחום שהתפתח מאד במהלך העשור האחרון. מבין שלל הפעולות השיווק, נהוג להפריד קידום אתרים אורגני משאר פעולות הקידום.
המטרה – מקום ראשון
קידום אתרים אורגני הוא רצף הפעולות שנועדו להביא אותנו למקום הראשון בתוצאות החיפוש האורגניות ("האמיתיות") בגוגל. קידום אורגני הוא הבסיס לכל פעולות השיווק באינטרנט כי הוא דורש מבעל העסק לנסח מסרים שיווקיים ברורים, לבנות את האתר כהלכה ולהגדיר יעדים שיווקיים לעתיד. מהם השלבים הנכונים של קידום אורגני?

מחקר מקדים
השלב הראשון של קידום אתרים אורגני הוא מחקר מילות מפתח. יש להרכיב רשימת מושגים אינטואיטיבית לקידום ואז להרחיב אותה או לצמצם אותה תוך היעזרות בכלי מחקר שיווקיים. יש להביא בחשבון שיקולים של תחרות, מיקוד גיאוגרפי, כמות מושגים כללית, גודל תקציב הפרסום וקצב העבודה הצפוי. תפקידו של מקדם אתרים טוב הוא להביא בחשבון את כלל השיקולים ולהגיע לרשימה סופית של 10-30 מושגים לקידום.
 

קידום אתרים אורגני - אופטימיזציה
השלב הבא הוא בנייה נכונה של אתר האינטרנט. לעיתים יידרשו שינויים משמעותיים בקוד האתר ולעיתים נסתפק ב"שיפוצים" קוסמטיים של האתר. העיקרון הוא פשוט: יש לעזור למנועי החיפוש להבין במה האתר שלנו עוסק, מהם המוצרים שלנו ומהם המושגים שהכי רלוונטיים למוצרים שלנו ולשירותים שלנו. יש ליצור היררכיית חשיבות של מילות המפתח ויש לתת ביטוי לכל מושג מתוך רשימת המושגים שגיבשנו בשלב הקודם. קידום אתרים אורגני כולל ירידה לפרטים קטנים כמו כותרות, תיאורים, מילות מפתח, הדגשת מילים, עריכת תכנים, בניית קישורים פנימיים ועוד.
 

בניית קישורים חיצונית
בניית קישורים אקטיבית משלימה את השלבים הראשונים של

קידום אתרים אורגני. בשלבים הראשונים ביקשנו להפוך את האתר שלנו רלוונטי למושגים ולעולם תוכן מסוים. כעת ברצוננו להראות לגוגל שאנחנו לא רק רלווונטיים לתחום מסוים, אלא שאנחנו האתר הכי רלוונטי בשוק לתחום מסוים. קישור באינטרנט הוא כמו המלצה. אתרי אינטרנט מוציאים קישורים לאתרים בעלי סמכות, אתרים עם תוכן מעניין ומהימן. לכן אם נצליח להשיג קישורים נכנסים לאתר שלנו בתחום העיסוק שלנו – נקבל הרבה נקודות זכות אצל גוגל. בניית קישורים חכמה ועקבית היא המפתח לקידום אתרים אורגני מוצלח ואיכותי.