בניית אתרים -לבנות ולהיבנות

בעידן שבו האינטרנט נמצא בכל פלפון סלולארי וכל עמדת עבודה משרדית כוללת מחשב עם גישה לרשת, אין מנוס מלהבין את החשיבות של בניית אתרים והאפליקציות לחברה ולהטמיע אותם כחלק אינטגראלי מהעסק או הארגון. קהל הצרכנים הגדול והתוסס ביותר כיום נמצא ברשת, כשהמספרים מראים על מעבר הולך וגובר לכיוון הסלולארי. כלומר, יותר ויותר אנשים משתמשים בסלולארי לא רק לשם תקשורת לא רק לשם משחק אלא בעיקר בתור כלי להפצת רעיונות, מוצרים ושירותים. עד לפני כעשור, בתחילתו לש העידן, הייתה מוסכמה כי המינימום זה אתר. כיום כבר כולם מביטים אל עבר הסלולארי כחלק אינטגרלי מן החיים. מכאן שללא מנוכחות בתוככי המכשירים החכמים אין לעסק זכות קיום או אופק של צמיחה. מכיוון שמלבד הפיתוח של האתרים והאפליקציות יש גם צורך בקידומם וחשיפתם לציבור רחב ככל האפשר, הרי שלפנינו תחום שלם שאי אפשר להתעלם ממנו בכל קונסטלציה של פיתוח עסקי.

זמינות ואמינות של אתר פעיל

מכיוון שרוב הגולשים מתוודים למותגים השונים באמצעות הרשת, הרי שכל ארגון צריך אתר מכובד ורצוי גם איזו שהיא אפליקציה כדי להצטייר בצורה מכובדת מול הגולשים השונים. בניית אתרים זה מקצוע לכל דבר ועניין כיום. כאשר רוב המתכנתים מעניקים גם שירות של פיתוח אפליקציות שכן מדובר על שירות משלים. אם ננסה למפות את שרשרת ההספקה של הצרכן המודרני, הרי שזה מתחיל באפליקציה נחמדה שממנה הוא פונה לאתר ומשם לפעולת הרכישה בין אם ברשת או בחנות האמתית. לצערנו יש לא מעט בעלי עסקים קטנים שבמקום לראות במעבר לשלב של 2.0 כלי ואמצעי בדוק להגדלת הכנסות והתפתחות עסקית, מעדיפים לראות בזה נטל ומטרד. התוצאה של התעלמות או דחייה של המעבר לשלב ה-2.0 פירושה גזר דין מוות לחלק מהעסקים ואיבוד יתרון אל מל המתחרים. במציאות של כפר גלובאלי שבו התחרות גוברת והולכת, אין מנוס מלהצטרף למגמה, יען כי אם לא ניתן להביס אותם אז לפחות נצטרף אליהם. יחד עם זאת, סביר להניח כי בסופו של דבר בניית אתרים והפיתוח יהפכו למשהו שילדים עושים בעיניים עצומות ואנו המבוגרים נרגיש כמו הסבים שלנו שלא הצליחו להתחבר לתופעות של רוק במוזיקה או סדרות מטופשות בטלוויזיה.